DINÀMICA X TALLER ALTRE DATA: 20/05/2015
Centre: Espai de
la Infància - Casal Concòrdia
|
Terreny: Aula
|
Durada
aproximada: 50'
|
Moment del dia:
Tarda
|
||
Mínims: 3
Màxims: 10
Monitors
necessaris: 2
|
Petits: SÍ
Grans: NO
|
||
- Entendre
la necessitat de regular les emocions
- Reconèixer
situacions de la vida quotidiana en què és necessari regular les emocions
- Conèixer
i posar en pràctica estratègies per regular les emocions (enuig i ràbia)
|
|||
-
Semàfor d'autocontrol
|
|||
- S'introduirà l'activitat
identificant diferents utilitats que pot tenir un semàfor en diverses situacions
de la vida quotidiana sense relacionar-les amb les emocions.
|
|||
1a part de l'activitat
-
L'educador plantejarà un joc als infants, els quals estaran asseguts al terra
de la sala en rotllana. El joc consisteix en buscar diferents utilitats que
pot tenir un semàfor en el nostre dia a dia. L'educador començarà explicant
un d'aquests usos (ex.: col·locar-lo a la porta de l'habitació. No molestar:
llum vermella; picar abans d'entrar: llum carbassa; pas lliure: llum verda).
Tot seguit, cada infant explicarà l'ús del semàfor que ha pensat.
-
Una vegada acabada la roda d'utilitats, l'educador (que és el primer de la
ronda) comentarà que el semàfor és de gran utilitat per ajudar a canalitzar
diferents emocions, sobretot l'enuig i la ràbia, i explicarà el funcionament
del "Semàfor de l'autocontrol" (cada llum tindrà un emoticono)
· Llum
vermella:
Atura't
· Llum
carbassa:
Respira profundament i pensa en les possibles solucions i les seves
conseqüències
· Llum
verda:
Actua. Explica el problema, com et sents i posa en pràctica la millor solució
-
Seguidament, es tornarà a fer una ronda d'exemples, però aquesta vegada
explicant situacions del dia a dia de cada infant en què li podria ser útil
utilitzar el "Semàfor de l'autocontrol"
2a part de l'activitat
-
Una vegada explicades les diferents situacions, es preguntarà als infants de
quines maneres controlen les emocions (sobretot quan s'enfaden amb algú o no
els sembla bé alguna cosa).
-
Posar en pràctica diferents tècniques d'autocontrol:
· El volcà: separa les
cames el màxim possible, puja els braços per dins amb els punys tancats
agafant aire i baixa els braços amb força deixant anar l'aire per la boca.
· Comptar fins a 10
· Apretar punys i dits del
peu
· Respirar profundament
· Cridar
· Apretar un coixí o
colpejar-lo
· Apretar una pilota
antiestrès
· ...
|
|||
-
En comptes de presentar el semàfor ja fet, el podrien construir o pintar
entre tots. També en podrien elaborar un individualment per portar-lo a casa
i utilitzar-lo quan ho creguin oportú.
-
A l'hora d'aplicar les diferents tècniques d'autocontrol, visionar vídeos
perquè les posin en pràctica mentre el vídeo les explica.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada