diumenge, 24 de maig del 2015

PROGRAMACIÓ EDUCACIÓ EMOCIONAL: SESSIÓ 5 (FASE 4)



Fitxa d’activitat (model de fitxa de l'Espai de la Infància)

DINÀMICA X           TALLER            ALTRE                                       DATA: 25/05/2015

Centre: Espai de la Infància - Casal Concòrdia
Nom de l’activitat: ELABOREM POLSERES AMB LES NOSTRES QUALITATS PERSONALS!
Terreny: Aula

Durada aproximada: 50'
Moment del dia: Tarda

Núm. participants: 9 
Mínims: 3
Màxims: 10
Monitors necessaris: 2

Edats dels participants: 7-10
Petits: SÍ
Grans: NO
Objectius
- Afavorir la formació de la identitat personal
- Prendre consciència d'un mateix
- Fomentar la valoració d'un mateix i afavorir l'acceptació d'un mateix
- Identificar les qualitats agradables positives d'un mateix
Material necessari
- Goma eva
- Cinta aïllant
- Pega de purpurina
- Retoladors de colors permanents
- Fil
- Punxons o algun estri per fer forats
Consignes prèvies
- Mentre es fa la dinàmica, els educadors haurien de verbalitzar i fer èmfasi en la importància de conèixer-se i estimar-se un mateix, ja que malgrat que tothom és diferent, cada persona és especial i important.
- Fer una petita explicació sobre què és un elogi. Facilitar una llista d'adjectius qualificatius: genial, magnífic, meravellós, fantàstic, esplèndid, simpàtic, amable...
Descripció de l’activitat
1a part de l'activitat
- Els infants s'asseuran en una cadira en rotllana. Es demanarà que tanquin els ulls per tal que amb les seves mans vagin resseguint totes les parts del seu cos. Mentrestant, cada infant, interiorment, s'hauria d'anar a si mateix aspectes positius i agradables (Ex.: M'agrada tenir el nas petit, etc.). Si cal, els educadors faran de guia dels infants.
- Una vegada acabada la primera activitat, es demanarà que cada infant es presenti als altres, seguint, més o menys, el guió següent:
· Nom
· Edat
· Qualitats físiques
· Qualitats personals
· Gustos
· Aficions
· Somnis

2a part de l'activitat
- Cada infant es farà amb goma eva una polsera d'elogi a ell mateix. Se'ls facilitarà un model de polsera.


Variacions
- En comptes de fer una ronda de presentacions, cada infant podria escriure la seva en una targeta facilitada pels educadors i, posteriorment, fer una petita exposició de cadascuna de les targetes.
- Es podria fer algun joc d'aficions compartides per tal que siguin conscients que, malgrat que som diferents, poden tenir aspectes en comú.
- Si hi ha temps, podrien construir polseres per a les persones a qui estimen (familiars i amics) amb elogis dirigits cap a ells.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada