dissabte, 23 de maig del 2015

PROGRAMACIÓ: SESSIONS D'EDUCACIÓ EMOCIONAL (fase 4)


Fa unes quantes setmanes vaig començar a elaborar la programació d'educació emocional. Com ja vaig comentar a l'entrada anterior, fer la selecció d'activitats per dur-les a terme en cinc sessions no m'ha estat una tasca fàcil (si voleu veure els motius, consulteu l'entrada del 20/05/2015).

Finalment, després de construir i reconstruir vàries vegades el disseny de la programació, m'he decantat per encaminar-la cap al desenvolupament de la consciència emocional i de la regulació emocional, ja que es tracta d'una programació dirigida a infants d'entre 7 i 10 anys en situació de risc, els quals tenen força mancança per reconèixer les seves pròpies emocions i per gestionar-les.

Malgrat això, he considerat oportú treballar, en el conjunt de les cinc sessions, totes les competències emocionals descrites per Rafael Bisquerra (2009), encara que en algunes hi faig un èmfasi més especial i un aprofundiment més intens que en d'altres.

És una programació que pretén que els infants puguin conèixer i reconèixer les seves emocions i les dels altres i puguin gestionar-les de manera adequada, a més de tenir l'oportunitat d'experimentar i d'accedir a recursos per començar a desenvolupar la seva intel·ligència emocional (com ja vaig comentar, aquesta programació s'haurà de seguir desenvolupant, ampliant i aprofundint en cursos posteriors).

Així, a mode de resum, les diferents sessions estaran dirigides a treballar els aspectes següents:

· Sessió 1: Identificació de les emocions (consciència emocional)
· Sessió 2: Representació / expressió de les emocions (consciència emocional - habilitats per a la vida i el benestar emocional)
· Sessió 3: Reconeixement de les pròpies emocions (consciència emocional - habilitats socioemocionals)
· Sessió 4: Gestió de les emocions - Autocontrol (regulació emocional)
· Sessió 5: Qualitats personals (autonomia emocional)


BISQUERRA, R. (2009) Psicopedagogía de las emociones. Madrid: Ed. Síntesis
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada