Quan vaig haver de fer la sol·licitud del Pràcticum I, vaig cercar diferents centres en els que pogués fer les pràctiques. No sabia ben bé cap a quin àmbit encaminar-me, ja que em generaven interès tant l'àmbit pròpiament escolar, com el de disseny de material didàctic i com també el d'intervenció socioeducativa i comunitària. Finalment, em vaig decantar per aquest últim àmbit, ja que vaig contactar amb un centre, l'Espai de la Infància, el qual em van oferir un projecte força engrescador.
Vaig fer algunes reunions prèvies al començament de les pràctiques, en les qual vaig poder conèixer l'ideari, el funcionament de l'entitat i els diferents professionals que hi treballen. En una d'aquestes reunions vam convenir el calendari i l'horari de pràctiques, a més de les accions i tasques a desenvolupar al llarg d'aquestes.
He de dir, que és un centre en què acullen a moltes estudiants en pràctiques, tots ells provinents de diferents estudis universitaris i, fins i tot, de títols no universitaris. Aquest fet, però, em genera una mica d'inquietud, perquè... participant a les mateixes activitats, es poden aplicar aprenentatges de diferents estudis? Es poden assolir diferents aprenentatges específics realitzant unes mateixes activitats?
Malgrat això, tenen molt ben establert el pla de pràctiques, el qual es pot combinar molt bé amb les tasques que es demanen des del pràcticum.
![]() |
Pla de pràctiques de l'Espai de la Infància |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada