diumenge, 24 de maig del 2015

PROGRAMACIÓ EDUCACIÓ EMOCIONAL: SESSIÓ 3 (FASE 4)


Fitxa d’activitat (model de fitxa de l'Espai de la Infància)

DINÀMICA X             TALLER               ALTRE                                   DATA: 18/05/2015


Centre: Espai de la Infància - Casal Concòrdia
Nom de l’activitat: ENS IDENTIFIQUEM AMB LES EMOCIONS!
Terreny: Aula  i carrer


Durada aproximada: 50'
Moment del dia: Tarda

Nº participants: 9 
Mínims: 3
Màxims: 10
Monitors necessaris: 2

Edats dels participants: 7-10
Petits: SÍ
Grans: NO
Objectius
- Ser conscients de les emocions que sentim més habitualment
- Ser conscients que segons les situacions que vivim sentim emocions diverses i que aquestes poden ser diferents de la resta (les emocions són subjectives)
- Entendre que hi ha maneres diferents de veure les coses
- Acceptar el punt de vista dels altres
Material necessari
- Cartolines de colors
- Pals de polo
- Gomets de colors
- Llapis, goma, retoladors, tisores i pega
- Graella de registre de les emocions
Consignes prèvies
- Fer un petit recordatori de les sessions anteriors per tal que els infants tinguin presents les emocions treballades.
- Abans de sortir al carrer a fer l'activitat exterior caldrà recordar les normes de les sortides.
Descripció de l’activitat
- L'educador mostrarà als infants unes cares que aquests hauran de construir. Cada infant en construirà dos o tres que representin les emocions que senten més habitualment.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/80/3c/c2/803cc258aab5e0cdcb7f4a83255f4c6e.jpg
 - Una vegada acabades les cares, tots els infants sortiran al carrer per jugar a un joc competitiu (futbol, bàsquet, vòlei, pitxi...). Hauran de portar les cares que han contruït i la seva graella de registre de les emocions (els educadors portaran els gomets i retoladors) Ells mateixos faran els equips.
L'activitat es dividirà en tres moments:
· Abans de jugar: Els infants es col·locaran en rotllana. Se'ls preguntarà com se senten en aquest moment. Cadascun d'ells, haurà d'aixecar una de les cares que havia construït anteriorment. Posteriorment, col·locarà un gomet a la seva graella de registre. Una vegada fet això, començarà el joc.
· Durant el joc: Mentre es desenvolupa el joc, els educadors aniran cridant un a un als infants, els quals tornaran a escollir una de les cares construïdes anteriorment i col·locaran el gomet corresponent a la grella de registre.
· Després de jugar: Una vegada finalitzat el joc, cada infant tornarà aixecar la cara que correspongui al seu estat emocional i tornarà a col·locar el gomet corresponent.
* En el cas, que no hagin construït la cara de l'emoció que senten, la dibuixaran directament al gomet.

LES MEVES EMOCIONS!
Nom:
Abans del joc em sento...
Durant el joc m'estic sentint...
Després de jugar em sento...







- Finalment, es posarà en comú la targeta de registre de cadascun dels infants per tal que siguin conscients que les persones es poden identificar amb emocions diferents encara que estiguin vivint una mateixa situació i que s'han d'acceptar les emocions que puguin sentir els altres companys encara que siguin diferents de les seves.
Variacions
- Els mateixos infants podrien construir la seva targeta de registre de les emocions. La targeta podria contenir ja les diferents emocions que podrien sentir amb una cara identificativa per tal que només haguessin de triar-la fent creuetes.
- Es podria passar a aquesta targeta a persones que estiguessin fent de públic per tal que s'identifiquin amb una de les emocions i, posteriorment, fer-ne una valoració.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada