dimecres, 20 de maig del 2015

PROGRAMACIÓ D'ACTIVITATS (Fase 4)



Després d'una intensa recerca d'informació relacionada amb l'educació emocional, tant a la xarxa com en llibres i manuals, fa ja uns dies vaig començar a dissenyar i elaborar la meva programació d'activitats relacionada amb aquesta temàtica per aplicar-la amb els infants de l'Espai de la Infància.

La veritat és que tot el que fa referència a l'educació emocional, sobretot en entorns formals, està en auge i cada vegada més s'introdueixen a les escoles diferents activitats o projectes per treballar-la. Així mateix és creixent la introducció de l'educació emocional dins els entorns familiars i en espais dedicats a l'atenció d'infants i joves en situació de risc.

És per aquest motiu que a la xarxa hi ha un munt d'informació, de manera que no m'ha estat gaire difícil trobar literatura que corrobori la importància del treball de l'educació emocional i diferents activitats per a desenvolupar-la. A més, he pogut accedir a gran part del treball de Rafel Bisquerra, el qual trobo molt interessant, ja que fonamenta i justifica la psicopedagogia de les emocions.

Malgrat això, m'he trobat amb algunes dificultats a l'hora de seleccionar les activitats per tal que es puguin dur a terme al meu centre de pràctiques.

Una d'aquestes dificultats ha estat com incorporar la meva programació d'educació emocional dins de la programació general d'activitats del centre. A l'Espai de la Infància aquesta programació es fa mensualment, de manera que es programen activitats de diferents àmbits, però generalment són inconnexes. Malgrat això, sí que és veritat que algunes es fan durant vàries sessions, ja que requereixen continuïtat. Per la meva banda, tenia pensat fer una programació que s'allargués en el temps per tal de treballar-la amb una mica de profunditat, però m'ha estat complicat, ja que des del centre m'han acotat les sessions, cosa que m'ha comportat decantar-me per crear una programació que faci una pinzellada de cadascuna de les competències emocionals. Penso que seria interessant, que de cara a anys posteriors, si al centre també ho creuen rellevant, se segueixi desenvolupament aquesta programació.

Una altra dificultat amb la que m'he trobat ha estat seleccionar les activitats per tal que a banda de ser adequades per desenvolupar l'educació emocional segons l'estat maduratiu dels infants, també fossin el més dinàmiques possible, ja que la majoria de nens i nenes estan força desmotivats i els costa engrescar-se quan es fan activitats o jocs que no són els que ells o elles desitgen.

Tot i això, valoro molt positivament tot el fet d'haver centrat el meu projecte de pràctiques en l'educació emocional, ja que personalment i professional m'està aportant molt creixement.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada