Fitxa d’activitat (model de fitxa de l'Espai de la Infància)
DINÀMICA X TALLER ALTRE DATA: 4/05/2015
Centre: Espai de la Infància
- Casal Concòrdia
|
Nom de l’activitat: EL MACRO
PUZZLE DE LES EMOCIONS
|
Terreny: Aula
|
Durada aproximada: 50'
|
Moment del dia: Tarda
|
||
Mínims:
3
Màxims:
10
Monitors
necessaris: 2
|
Petits:
SÍ
Grans:
NO
|
||
- Conèixer el vocabulari d'algunes
emocions
- Relacionar el vocabulari de les
emocions amb les expressions facials (emoticones)
- Identificar les emocions que
generen algunes situacions de la vida quotidiana
- Ser conscients que una situació pot
generar diferents emocions depenent de la persona que la visqui
|
|||
- Peces del
puzzle
-
Emoticones
- Paperets
amb diferents situacions que representin les emocions treballades amb el
puzzle
|
|||
- Explicar als infants que faran un puzzle, però sense
dir-los la temàtica que tractarà, ja que una vegada construït, se'ls
preguntarà si saben a què es refereixen les paraules i/o els dibuixos que
apareixen al puzzle.
|
|||
- Es
reparteixen les peces del puzzle als diferents infants i entre tots munten el
puzzle.
- Una
vegada muntat, es preguntarà als infants si coneixen quina relació hi ha
entre totes les paraules que apareixen al puzzle, de manera que entre infants
i educadors es concretarà la temàtica del puzzle. Tot seguit, es repartiran
unes emoticones per tal que els infants les relacionin amb les diferents
emocions que apareixen escrites al puzzle. Hauran de col·locar l'emoticona a
sobre de la paraula que representa cada emoció.
- A
continuació, s'anomenarà en veu alta cada emoció i els infants hauran
d'explicar què representa o alguna situació en què hagin viscut aquesta
emoció.
-
Finalment, se'ls proporcionarà un paperet on hi haurà escrita i/o dibuixada
una situació de la vida quotidiana. Individualment o per parelles hauran de
representar amb mímica (poden utlitzar alguns sons, però es prioritza que
expressin amb la cara i amb el cos) la situació que els toqui (a l'atzar)
davant de la resta de companys, els quals hauran d'endevinar l'emoció que es
correspon amb la situació que s'està representant. Fer èmfasi en què una
mateixa situació pot generar emocions diferents segons la persona que la visqui.
Les
emocions a treballar són:
-
Avorriment
- Por
- Alegria /
felicitat
- Vergonya
- Enuig
- Sorpresa
- Tristesa
- Ràbia
|
|||
- En comptes
de fer un macro puzzle, es podria fer un petit puzzle de cada emoció o un
mural que els infants hagin de pintar.
- Les
situacions de la vida quotidiana que s'han de representar podrien ser proposades
pels infants (segons les seves pròpies vivències) en comptes de ser
repartides per l'educador.
|
![]() |
El macro puzzle, abans de fer-ne les peces |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada