diumenge, 24 de maig del 2015

PROGRAMACIÓ EDUCACIÓ EMOCIONAL: SESSIÓ 1 (FASE 4)


Fitxa d’activitat (model de fitxa de l'Espai de la Infància)

DINÀMICA X                   TALLER                  ALTRE                           DATA: 4/05/2015

Centre: Espai de la Infància - Casal Concòrdia
Nom de l’activitat: EL MACRO PUZZLE DE LES EMOCIONS
Terreny: Aula

Durada aproximada: 50'
Moment del dia: Tarda

Núm. participants: 9 
Mínims: 3
Màxims: 10
Monitors necessaris: 2

Edats dels participants: 7-10
Petits: SÍ
Grans: NO
Objectius
- Conèixer el vocabulari d'algunes emocions
- Relacionar el vocabulari de les emocions amb les expressions facials (emoticones)
- Identificar les emocions que generen algunes situacions de la vida quotidiana
- Ser conscients que una situació pot generar diferents emocions depenent de la persona que la visqui
Material necessari
- Peces del puzzle
- Emoticones
- Paperets amb diferents situacions que representin les emocions treballades amb el puzzle
Consignes prèvies
- Explicar als infants que faran un puzzle, però sense dir-los la temàtica que tractarà, ja que una vegada construït, se'ls preguntarà si saben a què es refereixen les paraules i/o els dibuixos que apareixen al puzzle.
Descripció de l’activitat
- Es reparteixen les peces del puzzle als diferents infants i entre tots munten el puzzle.
- Una vegada muntat, es preguntarà als infants si coneixen quina relació hi ha entre totes les paraules que apareixen al puzzle, de manera que entre infants i educadors es concretarà la temàtica del puzzle. Tot seguit, es repartiran unes emoticones per tal que els infants les relacionin amb les diferents emocions que apareixen escrites al puzzle. Hauran de col·locar l'emoticona a sobre de la paraula que representa cada emoció.
- A continuació, s'anomenarà en veu alta cada emoció i els infants hauran d'explicar què representa o alguna situació en què hagin viscut aquesta emoció.
- Finalment, se'ls proporcionarà un paperet on hi haurà escrita i/o dibuixada una situació de la vida quotidiana. Individualment o per parelles hauran de representar amb mímica (poden utlitzar alguns sons, però es prioritza que expressin amb la cara i amb el cos) la situació que els toqui (a l'atzar) davant de la resta de companys, els quals hauran d'endevinar l'emoció que es correspon amb la situació que s'està representant. Fer èmfasi en què una mateixa situació pot generar emocions diferents segons la persona que la visqui.
Les emocions a treballar són:
- Avorriment
- Por
- Alegria / felicitat
- Vergonya
- Enuig
- Sorpresa
- Tristesa
- Ràbia
Variacions
- En comptes de fer un macro puzzle, es podria fer un petit puzzle de cada emoció o un mural que els infants hagin de pintar.
- Les situacions de la vida quotidiana que s'han de representar podrien ser proposades pels infants (segons les seves pròpies vivències) en comptes de ser repartides per l'educador.
El macro puzzle, abans de fer-ne les peces

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada