Fitxa d’activitat (model de fitxa de l'Espai de la Infància)
DINÀMICA X TALLER ALTRE DATA: 18/05/2015
Centre: Espai
de la Infància - Casal Concòrdia
|
Nom de
l’activitat: ENS IDENTIFIQUEM AMB LES EMOCIONS!
|
Terreny: Aula i carrer
|
Durada
aproximada: 50'
|
Moment
del dia: Tarda
|
Mínims: 3
Màxims:
10
Monitors
necessaris: 2
|
Edats dels participants: 7-10
|
Petits: SÍ
Grans: NO
|
- Ser conscients de les emocions que
sentim més habitualment
- Ser conscients que segons les
situacions que vivim sentim emocions diverses i que aquestes poden ser
diferents de la resta (les emocions són subjectives)
- Entendre que hi ha maneres
diferents de veure les coses
- Acceptar el punt de vista dels
altres
|
- Cartolines de colors
- Pals de polo
- Gomets de colors
- Llapis, goma, retoladors, tisores i pega
- Graella de registre de les emocions
|
- Fer un petit recordatori de les sessions anteriors per
tal que els infants tinguin presents les emocions treballades.
- Abans de sortir al carrer a fer l'activitat exterior
caldrà recordar les normes de les sortides.
|
Descripció de l’activitat
|
- L'educador mostrarà als infants unes cares que aquests
hauran de construir. Cada infant en construirà dos o tres que representin les
emocions que senten més habitualment.
 |
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/80/3c/c2/803cc258aab5e0cdcb7f4a83255f4c6e.jpg |
- Una vegada acabades les cares, tots els infants sortiran
al carrer per jugar a un joc competitiu (futbol, bàsquet, vòlei, pitxi...).
Hauran de portar les cares que han contruït i la seva graella de registre de
les emocions (els educadors portaran els gomets i retoladors) Ells mateixos
faran els equips.
L'activitat es dividirà en tres moments:
· Abans de jugar: Els infants es col·locaran en
rotllana. Se'ls preguntarà com se senten en aquest moment. Cadascun d'ells,
haurà d'aixecar una de les cares que havia construït anteriorment. Posteriorment,
col·locarà un gomet a la seva graella de registre. Una vegada fet això,
començarà el joc.
· Durant el joc: Mentre es desenvolupa el joc, els
educadors aniran cridant un a un als infants, els quals tornaran a escollir
una de les cares construïdes anteriorment i col·locaran el gomet corresponent
a la grella de registre.
· Després de jugar: Una vegada finalitzat el joc, cada
infant tornarà aixecar la cara que correspongui al seu estat emocional i
tornarà a col·locar el gomet corresponent.
* En el cas, que no hagin
construït la cara de l'emoció que senten, la dibuixaran directament al gomet.
LES MEVES EMOCIONS!
|
Nom:
|
Abans del joc em sento...
|
Durant el joc m'estic
sentint...
|
Després de jugar em sento...
|
|
|
|
- Finalment, es posarà en comú la targeta de registre de
cadascun dels infants per tal que siguin conscients que les persones es poden
identificar amb emocions diferents encara que estiguin vivint una mateixa
situació i que s'han d'acceptar les emocions que puguin sentir els altres
companys encara que siguin diferents de les seves.
|
- Els mateixos infants podrien construir la seva targeta de
registre de les emocions. La targeta podria contenir ja les diferents
emocions que podrien sentir amb una cara identificativa per tal que només
haguessin de triar-la fent creuetes.
- Es podria passar a aquesta targeta a persones que
estiguessin fent de públic per tal que s'identifiquin amb una de les emocions
i, posteriorment, fer-ne una valoració.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada