Fitxa d’activitat (model de fitxa de l'Espai de la Infància)
DINÀMICA X TALLER ALTRE DATA: 11/05/2015
Centre: Espai de la Infància - Casal Concòrdia
|
Nom de l’activitat: EXPRESSEM EMOCIONS A TRAVÉS
DE LA MÚSICA I EL DIBUIX!
|
Terreny: Aula
|
Durada aproximada: 50'
|
Moment del dia: Tarda
|
||
Mínims: 3
Màxims: 10
Monitors necessaris: 2
|
Petits: SÍ
Grans: NO
|
||
-
Expressar les emocions que generen diferents tipus de músiques a través del
traç i del color
-
Reconèixer quina/es emoció/ns genera un determinat tipus de música
-
Expressar mitjançant el dibuix i el color l'emoció que cada infant sent més
habitualment
-
Reconèixer les emocions que volen expressar els companys a través del seu
dibuix
|
|||
- Reproductor d'àudio
- Full de dibuix gran
- Làmines de dibuix DIN-A3 (una
per a cada infant)
- Ceres, pintures...
|
|||
- Recordar les emocions
treballades a la sessió anterior (alegria, tristesa, enuig, ràbia, vergonya,
sorpresa, por i avorriment) amb els emoticones.
- Explicar als infants que han
d'expressar les emocions que els genera la música a través del traç i del
color (no poden dibuixar figures humanes, paisatges... només poden fer
trassos).
|
|||
1a part de l'activitat
- Es col·locarà un full de paper
molt gran al terra de la sala i els infants se situaran al seu voltant. Se'ls repartiran ceres de
colors per tal que les puguin tenir a l'abast i les puguin anar canviant
segons els seus interessos. Malgrat que, d'inici, es podran situar on vulguin
al voltant del paper, es podran anar movent per tal d'ocupar tot l'espai del full.
Es tracta que cada infant realitzi diferents tipus de trassos amb els colors
que ells decideixin en funció de la música que anirà sonant, la qual els
generarà diferents tipus d'emocions. És una activitat d'expressió individual,
però amb un resultat col·laboratiu, ja que el mural (paper on s'hauran
expressat) serà el recull de les emocions de tots els infants generades per
la música.
- Una vegada acabada la música,
es preguntarà als infants quines emocions han sentit i per què han decidit
fer els trassos que han realitzat i amb els colors que han escollit.
2a part de l'activitat
- Cada infant haurà de dibuixar
en una làmina DIN-A3 (amb pintura) allò que vulgui sempre i quan estigui
relacionat amb l'emoció que sent més habitualment. Ja no hauran d'expressar-la
amb trassos, sinó que podran fer el dibuix que decideixin, tant real com
abstracte.
- Un vegada acabat el dibuix,
cada infant l'ensenyarà als companys i aquests hauran d'intentar esbrinar
quina emoció ha volgut representar.
|
|||
- En comptes d'expressar les
emocions de la música a través del traç i del color, les podrien expressar
amb el cos.
- Darrere del dibuix individual
de cada infant, els diferents companys podrien escriure-hi l'emoció que
creuen que representa per tenir constància de les diferents emocions que pot
generar un mateix dibuix i comprovar si coincideixen amb el que l'artista vol
expressar.
|
Les músiques que es pretenen utilitzar per a la primera part de l'activitat són les següents:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada