dimarts, 16 de desembre del 2014

ESTRATÈGIES D'INTERVENCIÓ

Tot i que a l'aula on jo intervinc és un espai per fer deures, cadascun dels infants té elaborat un PSEI on es concreten diferents objectius a assolir al llarg del curs i diferents estratègies per tal d'aconseguir-ho.

Com que a l'Espai de la Infància es treballa a través d'un intervenció cognitivo-conductual, les estratègies que es concreten per a cada infant són tant cognitives com conductuals. Les més utilitzades són:

- Creació de vincles: Es fomenta la confiança, l'autoestima, la motivació, el diàleg i l'apropament dels infants cap als educadors. En el cas que sigui necessari, s'arriba a pactes amb ells, però assegurant que compliran la seva part.
- Cerca de solucions alternatives als conflictes: Es treballen diferents tipus de pensament
(posar-se en el lloc de l’altre, pensar les conseqüències i causes d’una conducta... ) mantenint xerrades individuals amb l’alumne, conversant tranquil·lament, amb confiança i respecte. Normalment, portant-los a un lloc que no és l'aula on s'estan fent els deures.
- Elogi dels avenços dels infants i de les conductes positives: Es tracta de fer elogis que siguin concrets, adequats i immediats, reforçant que aquesta conducta positiva s’interioritzi i es generalitzi. Es reforça el que fan bé i les actituds positives que beneficien el grup i el mateix infant.
- Utilització de reforçadors positius: S'estableix una conseqüència positiva (una recompensa o premi) immediatament després d’una conducta determinada per augmentar la probabilitat que aquesta conducta es repeteixi. S’utilitza per desenvolupar una nova habilitat, per augmentar la freqüència d’una conducta, o quan el reforç d’aquesta conducta disminueix l’aparició d’una conducta incompatible no desitjada. Cal que el reforç positiu i sigui cognitivament i emocional apropiat per l'infant.
- Ignorància de comportaments i actituds negatives: Es tracta de no fer cas de les conductes inadequades parant atenció a les conductes positives i fent-ne comentaris. Es fan elogis
i es dóna atenció als infants quan la seva conducta és la desitjada ignorant les infraccions a les
normes.
- Temps fora: Consisteix a separar a l’infant del context en el que està succeint una conducta negativa. S'utilitza més a l'estona de dinàmiques de valors que no pas a l'estona de deures.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada