Malgrat això, el Programa de CaixaProinfància, el qual és un dels marcs que regeixen l'actuació de l'Espai de la Infància com a centre obert, i que s'emmarca dins de la regulació del Sistema Català de Serveis Socials d'atenció a la Infància i a l'Adolescència en situació de risc, sí que estableix que el PEI (Programa educatiu individual) és una de les eines fonamentals del pla d'intervenció. Aquest ha de descriure la planificació i la intervenció amb els infants, és a dir, ha de descriure els objectius establerts en el reforç educatiu, així com les activitats i el pla de treball acordat. S'ha de redactar a partir de les tutories amb els infants, de les observacions realitzades, de les informacions recollides en els informes de derivació i en les coordinacions amb el centre educatiu.
Segons CaixaProinfància, el PEI ha de contenir els apartats següents:
- Dades personals
- Observacions i situació actual (en relació a les competències, habilitats personals i necessitats acadèmiques i als aspectes actitudinals)
- Objectius
- Tutories
- Planificació setmanal/mensual de les activitats
Model de PEI de CaixaProinfància |
Per altra banda, hi ha altres entitats a nivell nacional que redacten Plans Individualitzats d'Intervenció Socieducativa, però molts d'ells són per fer front a l'absentisme escolar i estan molt dirigits al context més aviat formal. En el cas de la Regió de Múrcia, en la seva Orden de 26 de octubre de 2012, por la que se establece y regula el Programa Regional de Prevención, Seguimiento y Control del Absentismo Escolar y Reducción del Abandono Escolar (Programa PRAE). BORM 09/11/2012, especifica com ha de ser aquest document i els aspectes que ha de contenir. Segons aquesta normativa, aquest pla d'intervenció s'ha de considerar un instrument operatiu, útil i orientador de la intervenció que es durà a terme amb l'alumne i amb els agents i institucions implicats amb aquest. Els aspectes que ha de tenir en compte són els següents:
- Conèixer els recursos amb els que es compta, tant a nivell intern com extern.
- Planificar la intervenció envers les necessitats manifestades per la família i el menor, així com les dels professionals.
- Establir els objectius concrets, assolibles i avaluables.
- Valorar la urgència de la problemàtica.
- Tenir en compte les possibles situacions de conflicte i crisis que puguin sorgir amb l'alumne i la seva família.
- Dades personals i escolars de l'alumne
- Dades de la composició familiar
- Diagnòstic socioeducatiu
- Àrees d'intervenció
- Objectius operatius
- Actuacions
- Indicadors
- Professionals que intervindran
- Seguiment i avaluació continuada
Pautes per a l'elaboració del Pla individual d'intervenció socioeducativa de la Regió de Múrcia |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada