L'EDUCACIÓ
EMOCIONAL EN LES DINÀMIQUES DE LLEURE EDUCATIU A
L'ESPAI DE LA INFÀNCIA DEL POBLE SEC DE
BARCELONA
Assessorament
i acompanyament dels professionals en el disseny i la posada en pràctica d'una programació
d'activitats d'educació emocional en un grup d'infants en situació de risc
PLA D'ACTUACIÓ
DESCRIPCIÓ, SUBJECTES I NIVELL DE LA
PRÀCTICA EDUCATIVA
La meva actuació consistirà en la
recerca de material relacionat amb l'educació emocional en entorns no
formals, així com en el disseny i la planificació d'una programació
d'activitats relacionada amb aquesta temàtica per implementar-la en un grup de 10 infants de 7 a 10 anys que
assisteixen a l'Espai de la Infància, adoptant
per la meva part el rol d'educadora del centre. Malgrat que els infants hi acudeixen diàriament. Recolzaran la
meva intervenció els professionals i els altres alumnes de pràctiques del
centre.
|
|
OBJECTIUS
· En relació als infants:
- Afavorir
el coneixement i reconeixement dels sentiments i de les emocions pròpies i
dels altres a través del treball de l'educació emocional en les dinàmiques de
lleure educatiu per potenciar l'autoestima, la motivació, l'empatia i altres
habilitats desitjables.
- Promoure
una educació en valors que permeti un canvi d'actituds i proporcioni
habilitats per conviure en una societat multicultural potenciant valors de
respecte, igualtat, sinceritat, no violència...
- Compensar
els dèficits socioeducatius que puguin presentar els infants.
· En relació a la meva intervenció:
- Cercar
informació teòrica sobre la meva intervenció.
- Dissenyar
i elaborar activitats d'educació en valors potenciant aquelles que fan
referència a l'educació emocional.
- Fer una
planificació de les activitats dissenyades i/o elaborades.
- Avaluar les
activitats i els materials i l'impacte que ha produït la meva intervenció en
els infants i en el centre, i la meva pròpia intervenció.
|
TASQUES
A DESENVOLUPAR
-
Revisió dels PSEI dels infants per donar
una resposta ajustada a les seves necessitats i que pugui contribuir a
l'assoliment dels objectius (d'aprenentatge, conductuals, emocionals i
relacionals) plantejats per a cada un
d'ells i sigui coherent amb les estratègies d'intervenció plantejades al
PSEI.
-
Valoració de la situació actual dels
infants i detecció de necessitats.
-
Recerca i consulta de literatura
relacionada amb tot allò que fa referència a l'educació emocional dins
d'entorns no formals, concretament, amb infants en situació de risc.
-
Concreció i disseny d'una programació de diferents activitats a
realitzar amb els infants (d'educació en valors i de convivència -educació
emocional-).
-
Avaluació i seguiment de la consecució
dels objectius prèviament establerts i de la pròpia intervenció.
-
Avaluació de la coherència establerta
entre la programació dissenyada, les necessitats detectades en els infants i el
PSEIs de cadascun d'ells.
-
Avaluació de l'efectivitat -impacte- de la
programació d'educació emocional en la vida del centre i en els diferents
infants.
|
METODOLOGIA
D'INTERVENCIÓ
|
|
DIMENSIONS D'ANÀLISI
|
|
FASES DE LA INTERVENCIÓ
|
PLA D'ACTUACIÓ
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada