diumenge, 24 de maig del 2015

APLICACIÓ DE LA PROGRAMACIÓ (fase 5) i AVALUACIÓ DEL PROCÉS (fase 6)


La programació que he creat es va començar a aplicar a principis de maig, però degut a alguns petits problemes d'organització interna del centre, no s'ha pogut dur a terme tot el que inicialment estava planificat.

Així, fins avui, els educadors del centre han dinamitzat les sessions 1, 2 i 4, però no hi ha previsió que les altres dues sessions (la 3 i la 5) es realitzin. Malgrat això, la gimcana de final de curs que cada any es fa al centre tindrà com a fil conductor l'educació emocional, ja que els infants seran els exploradors de les emocions. D'aquesta manera, s'han començat a planificar diferents proves relacionades amb les emocions treballades en la meva programació. Hi ha previst fer sis proves i cadascuna d'elles correspondrà a una de les emocions següents: alegria, tristesa, enuig, vergonya, por i sorpresa.

Pel que a les sessions que sí que s'han dut a terme, s'han hagut d'introduir algunes variacions, sobretot per dos motius diferents. El primer, per fer que els infants es mostressin més motivats i engrescats en les diferents activitats; i el segon, per falta de temps i de recursos. Per exemple, a la segona de les sessions estava previst escoltar les músiques en un reproductor d'àudio que va resultar que estava espatllat, de manera que es va haver d'habilitar un portàtil, el qual no tenia el volum suficient per poder desenvolupar l'activitat convenientment.

Valorant la meva feina al centre, aquestes han estat les meves grans preocupacions, ja que després de tota la recerca d'informació i, dins de les meves possibilitats, em pensava que havia creat una programació que podia ser bastant útil i factible, però, finalment, no ho ha estat tant, ja que algunes de les sessions no s'han dut a terme i perquè per als infants, en ocasions, els hi ha semblat una mica avorrit. S'ha de tenir en compte que són infants que assisteixen al centre després de tota la jornada escolar i que, abans de les dinàmiques, realitzen una hora de treball de deures. Potser aquest és un factor que ha fet que les diferents sessions no els hagin cridat gaire l'atenció, ja que en aquestes es demana, en certa manera, un esforç de reflexió i concentració.

Per altra banda, en algunes sessions hagués estat interessant introduir les activitats, desenvolupar-les o finalitzar-les amb la projecció d'algun vídeo o pel·lícula, però degut a la manca de recursos disponibles al centre per a poder reproduir-los, no he pogut plantejar aquesta opció.

Finalment, i de cara als cursos vinents, potser una bona alternativa seria desenvolupar aquesta programació més ampliada i aprofundida, però començant-la a aplicar a principi de curs. Considero que d'aquesta manera potser els infants realitzarien les activitats amb més entusiasme i, també, perquè permetria plantejar les activitats de tot el curs reforçant tot allò que fa referència al treball fet entorn a la intel·ligència emocional, el qual penso que és importantíssim i més tenint en compte les característiques dels infants que assisteixen a aquesta entitat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada