dissabte, 25 d’abril del 2015

FI D'UNA PART DE LA FASE 2: DETECCIÓ DE LES PRINCIPALS NECESSITATS DELS INFANTS. REGISTRE D’OBSERVACIONS


Al llarg del curs, un vegada finalitzades les sessions de treball amb els infants, els diferents professionals del centre ens reunim per registrar tot allò que hem anant observant durant el seu transcurs en relació a cadascun dels infants.

En primera instància, aquestes observacions ens serveixen per poder detectar les seves necessitats per tal d'establir uns objectius que es vagin treballant durant el curs i que ajudin a cada infant a desenvolupar-se integralment, i unes estratègies diferenciades per a cada infant, per mitjà de les quals es puguin assolir els objectius plantejats per a cadascun d'ells.

Per al meu projecte de pràctiques aquestes observacions són molt importants i em són molt útils, ja que en el seu moment em van permetre poder decantar-me per l'elaboració d'una programació d'activitats d'educació emocional, ja que em va semblar una temàtica que, treballar-la, per una banda afavoriria l'assoliment de les finalitats de l'entitat on estic fent les pràctiques i, per altra banda,

podria ser adequada per assolir els objectius plantejats per a cada infant en el seu PSEI.
Com podeu veure al títol de l'entrada, només ha finalitzat la primera part d'aquesta segona fase Detecció de les principals necessitats dels infants, ja que penso que, amb l'ajuda de la tercera fase, la qual explicaré en entrades posteriors, ja tinc suficient informació relacionada amb els infants per començar a elaborar una programació d'educació emocional ajustada a les seves necessitats. Com que aquesta segona fase també inclou el registre d'observacions i aquest el seguim duent a terme després de cada sessió de treball és una fase que s'allargarà en el temps, fins gairebé acabada la intervenció.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada